måndag 9 mars 2009

Håkan regerar på Slow Down

Det spelades en del volleyboll redan i oktober, då på Somewhere Else. Oftast var vi fyra spelare, högst sex. Ryktesvägen hörde vi att det skulle bli mycket volleyboll senare på säsongen.
- Det kommer en kille som heter Håkan Bäckström, som är svensk mästare i beachvolleyboll, var ryktet med störst spridning.
När Håkan väl dök upp på Slow Down, var genast någon framme och berättade för honom:
- Det kommer en kille som heter Håkan...
- Va? Men vänta nu, det är nog jag det, sa Håkan blygsamt.

Nu har han varit här i flera månader och vunnit allt som går att vinna nere på Slow Down. Söndagens turnering spelades med lottade tremannalag. Det spelade ingen roll. När dagen var slut stod han där igen; med segerölen i näven. Denna gång i lag med Urban och Sören.

Annars kunde man under söndagen notera Peos spelglädje och goda ledaregenskaper, när han lotsade Thomas och Annika till en bronspeng. Det var utan tvekan det lag som hade roligast i sanden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej familjen Kullman! Tack för er kommentar på min blogg. Jag ska genast tipsa Håkan om att han fått ett eget inlägg på er blogg. Han kommer att bli stolt som en tupp!!! Roligt! :-)

/Katarina

Anonym sa...

Oj då, ett eget blogginlägg på Kullman-bloggen. Vilken ära :-)
Många hårda bataljer på Slow Downs plan har det blivit och jag kommer göra mitt yttersta för att behålla segersviten..

På återseende i sanden...

/Håkan

Dan sa...

Ja, vem vet, det kanske blir någon turnering ytterligare innan vi alla åker hem. Någon skall väl kunna sätta käppar i hjulet tycker man.