måndag 2 mars 2009

Förstapris: En trerätters på Slow Down

Gustav väljer och vrakar i menyn efter turneringssegern.
- Vårrullar till förrätt; pepparstek till varmrätt, tror jag, jag kanske byter till din sötsura kyckling sedan; självklart glass till efterrätt.

I början på dagen, vid turneringsstart, är förvirringen total. Tommy har barnvaktsproblem och laget i Beachvolley tremanna mixed består enbart av Dan och Ingela. För att rädda situation bestämmer vi att Gustav går in som joker i leken.

En bit in på match ett, dyker Tommy upp. Med lite hemmagjord rotation på spelare fullföljer vi turneringen med alla fyra i laget. Om spelet var knackigt från början, så skärpte det till sig väsentligt mot slutet. Gustav visade prov på stor spelskicklighet. Vid ett tillfälle vid ställningen 20-14 och matchboll, gav han till och med direktiv.
- Jag servar, sedan vill jag ha ett bra upplägg när vi får bollen.
Behöver jag säga att han slog in matchbollen - med en tvistad smash.

'

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har hittat bloggen, äntligen...
Hoppas allt är bra med er alla, här är i Karlstad är det massor med snö....

// Janne

Dan sa...

Hej

Jaså, du har inte hittat den förrän nu. Jag tycker man stöter på den överallt när man googlar, redan bland de första fem träffarna.

Exempel:
1. kullman koh lanta
2. beachvolley lanta
3. ingela kullman
4. restaurang bajen :)

Skämt åtsido; hoppas det är bra med dig också och att snön försvinner så att du (och snart jag) kan plocka ner golfklubborna från hyllan. Bara fyra veckor kvar i Thailand :(

Anonym sa...

Kan man få beställa mer bilder på besökande barn.....

// Janne

Golfklubborna är nyputsade och längtar ut...

Dan sa...

Vår bärbara dator har kraschat totalt. Tål förmodligen inte värmen, dammet och fukten. Det gör det lite svårarbetat för tillfället. Kanske kan få ut lite bilder senare under dagen.