onsdag 7 januari 2009

En golfrunda i Bangkok


Att ha en egen caddie som tar hand om golfbagen, talar om hur man ska sikta och dessutom bjuder på ett ypperligt tillfälle att praktisera sin thailändska. Kan det bli bättre? Resultatet får en sådan här gång komma i andra hand. Om du frågar mig.
- Mest nöjd är jag med birdien på sjätte hålet. Ett långt par fyra där resultatet blev bra drive, lång rak järnsexa och enputt på 2,5 meter - om du frågar Dan.
Han glömmer gärna sin quadrupel-bogey på åttonde där caddien hävdar att bollen efter utslag blev kvar i kronan på en palm.
- Troligt, muttrar han.
Jerick som är medlem på banan såg till att vi fick spela till bra pris. Dessutom vakade han vid poolen där Gustav och Kevin höll till medan vi spelade. Nio hål tyckte vi var lagom i värmen och dessutom slapp de andra vänta så länge. Det var nytt för mig att de här i Bangkok tillåter sex spelare i bollen på vardagar. Ett sådant gäng gick före oss. De hade i och för sig golfbil så det gick hyfsat snabbt ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En caddie som bär och hjälper till med siktet...det behöver du Danne...;)

Skönt att se att ni verkar ha det bra där borta. Vi måste sammanstråla i några golfrundor i sommar

Ha det fortsatt bra

Ubbe

Dan sa...

Ja, jag behövde faktiskt hjälp med siktet. På första hålet litade jag inte riktigt på caddien utan trodde bollen skulle falla mer och siktade en bra bit vid sidan av hennes markering. Efteråt insåg jag att hon kanske har bra koll på den här banan ändå :)

Golf i sommar låter bra!