tisdag 11 november 2008

Vi lär oss religionerna

På morgonsamlingen började jag vår pjäs med att säga:
- Siddharta Gautama föddes på ett onaturligt sätt genom sidan. När han fötts gick han sju steg åt varje väderstreck och för varje steg han tog kom det upp en lotusblomma.

Sedan fortsatte pjäsen som jag och mina tre kompisar spelade upp för hela skolan. Min roll var att spela den sjuke. Men jag var bara sjuk på låtsas.
Vi har besökt ett buddistiskt tempel och kommer på fredag nästa vecka att besöka en muslimsk moské. Det finns många olika folkslag och religioner här på Koh Lanta. Förutom buddister och muslimer finns det också thai-kineser och sjözigenare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ KEVIN
vem var Siddharta Gautama?
är det kul att gå på skolan i Thailand?
På onsdag så har jag min favoritdag i skolan, träslöjd , jag bygger en klocka. I morgon ska skolan på nobelmuseet. I kväll eller på natten ska det bli snöstorm , jag har redan åkt snowracer.
RIKRD

Kevin sa...

Siddharta var Buddha. Han som skapade en religion. Vad gör du för klocka? Är den stor? Skolan är bra. Här är det varmt. 25-30 grader. Vi hörs på msn.