onsdag 5 november 2008

Vardagsrutinerna faller på plats

Om vi bortser från Ingelas studier i thailändska och de aktiviteter som finns runt barnens skola så är väl detta vår vardag:
Måndag morgon bjuder beachvolleybollspel utanför Somewhere Else på Long Beach. Ett förvånansvärt bra spel senast och en smakstart på veckan.
Tisdag morgon (08.30) - Qi Gong i Ingelas regi hemma på vår altan för den som önskar. Själen behöver få sitt lystmäte.
På blå banor vid Southern Lanta spelar jag tennis med Mats, Johan (se bild) och Eric en gång i veckan, vilket påminner mig om att en egen racket behöver inhandlas. Dags att åka till Krabi. Lägger man sedan till tid för massage och några spontana besök på Lanta Gym så är grundplåten för en bra vecka lagd.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej alla !
Titta just genom era bilder och läste de senaste inläggen ni har det underbart så passa på att njuta det är ni värda. Tur att vi bokat biljetter tills i feb för man blir grymt sugen när man ser era fina bilder. Sköt om er alla och njut som sagt.

Anonym sa...

Ja hej igen !
Glömde säga att det var jag.
Mvh Tommy

Anonym sa...

Halloj Dan,
Tror inte du vill veta hur vardagsrutinerna ser ut här hemma, så mycket kan jag ändå säga att jag slutat bada utomhus. Har jobbat en dryg månad nu på SEB Trygg Liv (samma som Carina) och börjar förstå någon procent av vad jobbet går ut på. Har kommit så långt att jag kan köra debugger, resten kommer väl med tiden... KUL är det i alla fall.
Ha det fortsatt skönt i värmen, vi andra i grottekvarnen har i alla fall HELG strax.

Häls
Marita

Dan sa...

Tommy: Säg till om det är något boende som du vill att vi kollar upp lite extra.

Marita: Du kan ju glädja dig över att du har ett jobb, till skillnad mot mig :)
När det dessutom är ett kul jobb så är det bara att gratulera.

Unknown sa...

Hej! Nu var det ett tag sedan jag var inne och läste om ert underbara liv. Här hemma är det mörkt och åter mörkt. Idag har Fanny spelat innebandymatch mot Hanviken, samling kl.7.45, match i Strandhallen (TYRSÖ), vinst med 3-0!!! Linnéa har övningskört till Vallentuna, gick utmärkt. Där väntade innebandyspel med åter en vinst med 5-1. (Linnéa gjorde första målet)Vi avslutade dagen i vår hemmahall där Fanny spelade mot Bele Barkarby. Värmdö segrade igen med siffrorna 4-1. Fanny gjorde ett mål + en assist. Emma är på Åland och spelar fotbollscup. Där har det dock varit två raka förluster.
Nu sitter vi i soffan och ser på tv och äter lördagsgodis. Det är kul att följa er blogg och som vi sagt tidigare: VI ÄR INTE ALLS BITTRA!!!
KRAM till er alla från Gunilla, Urre, Fanny, Emma & Linnéa