fredag 7 november 2008

Studier i thailändska

Studierna går framåt. Kurs i thailändska på Learning Center med en lärare som även kan svenska. Förutom det har jag privatlektioner hos Ja. En kompis jag lärde känna när tvätten skulle lämnas in. Jag märkte att hon pratade bra engelska. Hon berättade om sina engelskastudier på Phukets universitet, men att hon nu inte får prata mer än termer som man använder på en resort. Det är dessutom en liten resort där det mest bor thailändare. Jag frågade om vi kunde ha ett utbyte av thai och engelska. Hon blev jätteglad. Vi har väldigt kul när vi sitter och repeterar det jag lärt mig på kursen. Vi övar mycket på de olika toner man har i thailändska. Vi har blivit så bra kompisar att hon har börjat berätta om sitt liv här på Lanta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er, och grattis Ingela!
Fantastiskt kul att följa ert liv
i Thailand.
Människor är ju så vänliga och hjälpsamma.
Och vilka fina bilder ni lägger upp,
över 'er vardag'.
I Sverige just nu några plusgrader,
och regn kommande natt.
Hälsningar från hobbyboden / Kjell

Ingela sa...

Tack Kjell

Ja vi blir lite bortskämda med det här vardagslivet. Omställningen kan bli svår när vi kommer tillbaka. Lycka till med snickerierna.