lördag 27 mars 2010

Qigong med Minga från Vietnam



Det börjar bli tunt på qigonglektionerna. Turistsäsongen är snart över. Då dyker Minga upp.

- Do you give lessons? I really need to practice tai chi or qigong and learn how to do it properly. Is it possible to have two lessons a day?
En trevlig, medelålders vietnamesisk kvinna som är gift med en schweizare och bor i Lausanne vill finna ro. Hon har opererats för bröstcancer och behöver hitta tillbaka till sig själv.

Så in i det sista, med två bröllop kvar, blir det lite mer fokus på Qigong igen. Inte mig emot. För att Minga ska vara riktigt säker på att kunna träna på egen hand spelar hennes bror in en av lektionerna på film. Hon har bestämt sig helt enkelt.

Jag har nu lärt känna henne, hennes man och hennes bror ordentligt. Hon älskar min qigong och jag är alltid välkommen till Lausanne. Tänk vad kul det kan vara att hjälpa folk må bättre genom träning.
Här: "The butterfly wakes up and spreads its vings"

1 kommentar:

Linnea sa...

Qi Gong är bäst tycker jag.

kramar din elev linnea