tisdag 12 januari 2010

The Sand Band och mer volleyboll



Gustav och jag gästade Slow Downs buffé och liveuppträdande i lördags. Vi fick se The Sand Band, med Camilla på sång, snyggt uppbackad av gitarristerna Eric och Per samt trummisen Paula. Det var riktigt bra. Med tanke på söndagens volleybollturnering blev det en lugn kväll. Dans i sand har en tendens att påverka vader och rygg. Jag hoppade över det.

Annars har inte rutinerna riktigt satt sig än. Fortfarande en del volleyboll, lite Qi Gong och allmänt mingel med kompisar. Det blir några bröllop att besöka denna vecka. Det ska bli riktigt spännande.

I vår lilla lägenhet möter man doften av nystädat. Städning ingår och kostnaden för tvätt är ringa. Dessutom får vi allt struket. Detta är lite av den lyx som vi unnar oss här. Förstklassig massage i två timmar för cirka 150 kronor är en annan.

Volleybollturneringen blev en besvikelse för Gustav då barn inte fick vara med. Mia och jag blev tvåa i damturneringen och efter avslutad final åkte vi till Sunflower på Long Beach. Där deltog Gustav i eftermiddagsvolleyn, medan jag höll mig passiv. Passade på att bekanta mig med den tyske ägaren, Norman, som satsat på en fullstor volleybollplan inne på resorten. En 70 centimeter djup cementerad grop som är fylld med sand.
Dan efterfrågas i idrottssammanhang här nere. Idrottstokige danske Morten behöver till exempel sparring på tennisbanan.

1 kommentar:

Dan sa...

Hej

Det ser bra ut och det är väl kanske så att man skulle vilja vara med. Hälsa Morten att tennisen får vi ta ett annat år; han hade ju personlig tennistränare i fjol så jag måste kanske hitta på något...

Kevin har gått två dagar i skolan och båda dagarna när jag kommit hem från jobbet har han haft sällskap av sin kompis Rikard. Det känns bra.

Puss & Kram från Kevin och mig