onsdag 6 januari 2010

Goda vänner

De vinkade av oss vid hemresan till Sverige i mars. Ya (bilden) och Nåd, mina thailändska vänner. Det var när regnet stod som spön i backen och bagaget låg oskyddat på ett pickupflak.
- Vi ska ha barn om ett halvår, avslöjade de när vi var på väg in i avgångshallen.
Åtta månader har gått och underverket ligger nu framför mig. Han heter Habib och är så söt.

Medan Gustav är på Bajen och spelar minigolf med sina nya klasskamrater passar jag på att hälsa på gamla bekanta. En liten tur med tuk-tuken söderut är vad som behövs. Lantas bästa massör, som hälsade på oss i somras, står utanför Nicks internetcafé. Moon - hon har utökat sin rörelse och bedriver numera massage även på Long Beach. Smågodis och Bounty var beställt från Sverige och det är nu levererat.

- Heeej!
Thomas och Martina med familj stannar till med mopederna. De var grannar med oss uppe vid Vackra Lanta, vårt första boende förra året. Thomas är precis som jag mån om att folket här nere skall hålla igång och må bra. Träning i alla dess former är det som gäller även för den familjen.

- Bajen Sport Bar öppnar vilken dag som helst, meddelar ägarfamiljen som jag springer på nere på Franska caféet.

Resan fortsätter med kända ansikten överallt. Lite grann som hemma faktiskt - fast varmare :)

3 kommentarer:

Kevin sa...

Hej hallå Kevin här. Jag har kommit hem från Norrland. Det tog lång tid. vi har haft roligt. vi har sladdat med fyrhjulingen och skoter i Norrland.
PS vi sladda inte med skotern DS...

Anonym sa...

Nu har vi kommit till Norrviken på besök och snart är det dags för Kevin att börja skolan.
Hoppas att allt är väl med er. Här är det kallt och bistert. -15 grader just nu.
Många hälsningar
/Birger och Maj-Len

Gustav sa...

Roligt du verkar ha haft det bra Kevin. Här är det 50 grader varmare än hos er, har varit på Slow Down idag och spelat lite volleyboll. Imorn är det ju turnering. :) Hälsnigar Gustav