söndag 24 januari 2010

Vardagsrutiner



Några smärre rutiner börjar skönjas även här. Det slår mig plötsligt när jag sitter på balkongen och lyssnar till toner från Dixie Chicks. En lättare lunch som består av mango, granatäpple, pomelo och yoghurt slinker ner medan jag funderar. Lunchen blir oftast enkel här nere, även om den ibland äts på restaurang – av typen hål-i-väggen förstås.

Förutom bröllopsbestyren så leder jag Qi Gong på stranden ett par gånger i veckan; det händer att det kombineras med vattenträning med våtväst. Två gånger i veckan passerar jag volleybollplanen vid Slow Down och ”spelar match” med glada, trevliga svenskar. Det mesta löses med ett skratt. Regler och sånt ser vi inte så allvarligt på. Några kvällar i veckan blir det middag på stranden i goda vänners sällskap, andra kvällar sörplas nudelsoppa med kokt ägg på rummet.

Gustav har också sina rutiner efter skolan. Är det inte gymmet eller stranden så är det internetcaféet plus ett och annat restaurangbesök med kompisar. Ibland tar vi en helkväll hemma och fokuserar lite extra på skolan. Vi nöter engelska och spanska och diskuterar skolarbetets upplägg. Han är annars ganska effektiv i skolan; klassen är liten och han får mycket stöd om han vill.

Det börjar kännas att jag varit ifrån Dan och Kevin ett tag nu, men jag vet att de har det bra. Vi håller nästan daglig kontakt via mejl och försöker hitta tid för Skype på helgerna. Tidsskillnaden gör det svårt att hinna prata på vardagar. Det är så att man hinner börja längta tills det är dags att ringa upp. Snart är det dags. Kanske nu!
-Rrrrrrrrrr.

4 kommentarer:

Dan sa...

Japp, och dagens skypesamtal har vi redan haft. Skönt att se och höra er igen. Att ni har det bra förstod vi redan :)
Skidåkning för mig och tennis för Kevin är annars dagens aktiviteter här hemma i Sverige (helgrutin).
Grym Qi Gong-bild!

Anonym sa...

Hej Ingela och Gustav !
Låter som ni har det bra det är vi glada för. Försöker hålla bra kontakt med Danne här hemma och agera extra mamma nu när du är i Thailand :-). Sköt om er och njut.
Molly, Saga, Emma, Mia och Tommy

Ingela sa...

Mia och Tommy!
Hoppas ni också har det bra. Det känns bra att det finns folk runt om kring mina två där hemma. tack för omtanken. det känns lite konstigt att vara ifrån dem så länge. Idag ska vi ut på dykbåten

Dan sa...

Molly?
Jag antar att tjejen fortfarande är i magen!? Det var hon sist jag hörde av dig i alla fall Tommy, i fredags.