lördag 6 februari 2010

Klong Dao Beach - träning på stranden


Lördag morgon, sovmorgon!
När Gustav äntligen vaknar bestämmer vi oss för att ta ett träningspass och frukost på stranden. Han har inte sprungit på stranden så mycket, gör det hellre på löpband på gymmet där det finns luftkonditionering. Efter två kilometer löpning i solen gör han mig sällskap i havet. Jag springer med väst i vattnet, skonsam träning för mitt dåliga knä. För att få inspiration till snabba intervaller kom jag på att jag kunde ha en hatt med min mp3-spelare på. Med lite upptempomusik i öronen är det lättare att få frekvens på benen.



När vi kom hem tittade Aiyshas man Nathan och deras dotter Calliana förbi. Calliana är en go liten flicka på knappt fyra år. Nathan som är engelsman har bott i Thailand i tolv år. Han pratar flytande thailändska efter att ha studerat språket i Bangkok, arbetat hos munkar i sex år och levt med Aiysha här på Lanta i fem.
-Jag pratar sydthai numera. En dialekt med många annorlunda ord och uttryck, berättar han.
Under högsäsong är det han som tar hand om hus och hem samt hämtning och lämning på dagis. Aiysha jobbar med sin massagefirma över tolv timmar om dagen. Företaget är spritt på fyra olika platser på ön, med anläggningar och personal att se till. I mars när det lugnat ner sig ska vi ses lite oftare.

4 kommentarer:

Dan sa...

Det ser behagligt ut. Idag blir det skidåkning med Birger och Tommy vid Rudans gård. Lite mildare väder gör att vallaburk V50 (lila) kommer fram för första gången i vinter. Kevin hälsar förstås!

Ingela sa...

Det låter härligt med skidåkning. Innerst inne är nog båda Gustav och jag lite avis på att ni har sånt fint skidväder. Men vi är så glad för er skull. Vi får hoppas på liknande vinter nästa år. Tittar just nu på 24. Vi har hittat 3:e säsongen. Puss på er.

Kjell Petersson sa...

Hej Ingela o Gustav,
Vi blir avundsjuka att se er träna i ert klimat.
Söndagsskidåkning för Jonas på Värmdö
DM på 50km. Det gick bra men jobbigt.
Anneli med familj har i vinter hittat en för Stockholm nygammal sport = RODEL. Ekholmnsnäsbacken på Lidingö har en rodelbana. Hela familjen åker nu 'kälke'.
I dag måndag Birger skidåkning Rudan,o jag jogging Tyresta med min 'tennisarmbåge.
Hälsningar från Vendelsö med -10
nu på morgonen.

Dan sa...

Kjell: farsan och jag blev inspirerade av Jonas femmilare och är nu anmälda till Halvvasan, 45 km, men det visste du väl redan ;)