söndag 28 februari 2010

Första fundivet

Jag och Simon,17 år, dök tillsammans på mitt första fundive. Vi hade en tjej som divemaster. Hon heter Sy. Henne träffade vi förra året när hon hade refresh med
pappa. Denna dag kunde inte mamma följa med, hade fullt med uppdrag. Men jag kände de flesta svenskar som var med på båten. Vi gjorde två 1-timmarsdyk och vid lunchbreaket hoppade vi från båttaket. Det var mycket tjejer på båten. En av dem kunde inte dyka. Hon hade blivit bränd av en manet. Brännsåren på benet såg inte kul ut. Det hade gjort jätteont, sa hon. Ni kan läsa om det på deras familjeblogg www.familjenjacobsson.blogg.se

Till min loggbok kunde jag lägga Blacktip reef shark,Ghost pipefish,Fosters Barracuda, JW Rock mover, Durban Dancing shrimp,Spotted garden eel, Sea Blue star.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter helkul och fantastiskt att dyka. Måste verkligen vara en upplevelse.

Apropå uppdrag Ingela. Har du varit inblandad i följande giftermål.
"5 februari 2010 på stranden på Koh Lanta i Thailand Tord Nilsson och Anette Plate" Såg dem i tidningen i helgen. Kommer nog från Helsingborg.
Kram Syrran

Ingela sa...

Ja, det har jag. Mycket trevliga människor, de där från Helsingborg!
Ciao Ingela

Dan sa...

Kul med dykningen Gustav, önskar jag kunde vara med.
Vi är i Sälen nu och resan har gått bra. Kevin och Elin har åkt skidor än så länge, men i morgon vill Kevin testa din snowboard. Hoppas folk håller sig undan i backen :)
Vi har ingen internetuppkoppling i stugan så det kan bli lite sparsamt med kontakt.
Ha det bra i alla fall.