torsdag 11 februari 2010

Children of the Forest insamling

Förhoppningen är att de burmesiska barnen ska få en semester de aldrig tidigare upplevt. Aktivitetsdagen till förmån för Children of the Forest anordnades igår, onsdag.
- Att barn från barnhemmet ska få se havet, träffa andra barn och få spännande upplevelser är målet, enligt grundaren.
En engelsk lärarinna från Sankla Buri startade projektet när hon hade förmånen att vistas på Koh Lanta för några år sedan. Barnhemmet som projektet stöder består av burmesiska flyktingbarn som i och med flykt till Thailand annars inte har rätt till skolgång.

Eleverna på Svenska skolan ordnade ansiktsmålning, levande enarmad bandit, fiskdamm, smyckestillverkning, pingisutmaning och liknande. Gustav och hans kompisar ansvarade för en station där man skulle gissa längd, mängd och tid. Mitt och några andra föräldrars ansvar var fikaförsäljning - 17 000 bath in i kassan.

Lotter hade sålts under veckan före aktivitetsdagen. Priser skänkta av företagare, restaurang- och barägare samt ägare till träningsanläggningar med flera. Även några lektioner i Qi Gong lottades ut. Jag hade turen med mig och vann två så kallade Sunset Cocktails på Klapa Klum Bar. Inte illa! Önskar bara att jag hade haft min käre man här att bjuda på en drink.

Inga kommentarer: