måndag 6 oktober 2008

Idag var det skolstart

Spända av förväntan och sugna på att lära känna nya kompisar satt de i ringen och presenterade sig för varandra. Kevin kommer att gå i en 2-3:a med sex elever, Gustav i en 4-6:a med nio elever. Deras båda lärare verkar mycket bra och vi vuxna har varit med på introduktionssamtal. Till barnens förtjusning bestod lunchmenyn av spaghetti och köttfärssås.
­- Jag åt all lök, utropade Kevin, när vi kom hem.

Maten börjar annars övergå i thailändsk stil hemma hos oss. Jag handlar gärna frukt och grönsaker i gatustånd längs vägen, och har lärt mig några av de thailändska namnen.



Som-O - pomelo på svenska

Makate - tomat (tänk macka och te)

Malako - papaya

Rambutan - glansig frukt med skal

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp, nu har jag läst er blogg, min första lästa blogg i livet, känner mig trendig...

Ni får ta en extra öl per dag för mig..Nu kommer jag osökt in på dagens fråga, vilken är bästa ölen tycker ni; Singha eller Chang?

Träningslägret nu fixat, blev Fuengirola utanför Malaga, ngt kul att se fram emot även om 6 månader i thailand slår allt.

Ha det så bra, och Danne; glöm inte att se på premier league - vi hörs vidare, hilsen pilsen Thomas

Dan sa...

Jag hade tänkt ta upp frågan om Singha eller Chang, men har inte riktigt min åsikt klar.

Kommer på bloggen inom kort.

Danne